Bialetti
Változások évei és a Bialetti születése
A 20. század eleje a nagy átalakulások időszaka: ezek a futurizmus, a technológiai fejlődés és a társadalmi forradalmak évei. A repülőgéptől a rádióig az emberek mindennapi élete gyökeresen megváltozik. Ebben az időszakban indul el az olasz Bialetti márka sikertörténete is; 1919-ben, amikor Alfonso Bialetti megnyitja műhelyét Crusinallóban, Verbania tartományban, félkész alumíniumtermékek gyártására. Erős vállalkozói szellemének köszönhetően a műhelyt Alfonso Bialetti & C. néven átalakítja és a Fonderia Conchiglia-val együttműködve késztermékek tervezésébe és gyártásába kezdenek.
Otthon és a kávézóban
Ekkor dönt úgy Alfonso Bialetti, hogy forradalmasítja a mindennapi kávézást, és elhozza az olasz bárokhoz hasonló minőségű kávét az olasz háztartásokba egy egyszerűen használható eszközzel. A kivitelezéshez az alumíniumot választja: egy könnyű, tartós anyagot, amely a modernitás szimbóluma.
A mindennapi hagyományok inspirációja
Miközben a nők mosását figyeli, felfedezi a lisciveuse-t: egy középső csővel ellátott tartályt, amelybe ruhákat tesznek, majd a tűz fölé helyeznek. Amikor a víz felforr, a csövön keresztül áramlik felfelé, egyenletesen eloszlatva a szappant.
Egy ikon születése
Az eredeti Moka Express 1933-ban debütált, és azóta szinte változatlan maradt. Alfonso felesége ihlette a Moka ikonikus nyolcszögű formáját nőies sziluettjével: a fej, széles vállak, karcsú derék, csípőre tett kar és a rakott szoknya…
Nevét pedig a jemeni Mokha városáról kapta, amely híres volt a rendkívül népszerű kávéjáról.
Renato Bialetti
Alfonso fia, Renato Bialetti apja cégénél nevelkedett, majd 1946-ban átvette a vállalat irányítását. Paul Campani barátja, aki karikaturista volt, alkotta meg a bajszos férfi figuráját, Renato ihletésére. Így született meg az a reklámikon, amely azóta is az olasz otthonok és szívek részévé vált.
A bajszos férfi
Híres bajszos figuránk eredetileg rajzfilmfiguraként jelent meg, ismertségét pedig a Carosello című tévéműsornak köszönheti.
A „Sembra facile” (Úgy tűnik, könnyű) reklámszlogen is hozzájárult ikonikussá válásához – mindig felemelt ujjal látható, mintha épp eszpresszót rendelne.
A Moka Express
Egy olasz ikon, amely több mint 90 éve generációkat hódít meg, miközben hű marad a hagyományaihoz.